Охорона праці і здоров'я
ПІДПРИЄМСТВО ПЕРЕЇХАЛО В ІНШУ БУДІВЛЮ: ЧИ ПОТРІБНО ПРОВОДИТИ НОВУ АТЕСТАЦІЮ РОБОЧИХ МІСЦЬ?Атестація робочих місць за умовами праці проводиться згідно з Порядком проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженим постановою КМУ від 1 серпня 1992 року № 442. Відповідно до п. 4 цього Порядку атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству в строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж 1 раз на 5 років. Однак атестація може проводитись позачергово у разі докорінної зміни умов і характеру праці з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, профспілкового комітету, трудового колективу або його виборного органу, органів Державної експертизи умов праці за участю санітарно-епідеміологічної служби. Докорінною зміною умов праці вважається, наприклад, реконструкція виробничого об’єкту, заміна або модернізація виробничого обладнання, зміна технологічного процесу та засобів колективного захисту, впровадження нової техніки, технологій тощо. Таким чином, якщо умови і характер праці у зв’язку .із новим місцезнаходженням підприємства (переїздом в іншу будівлю) змінилися, це вважається докорінною зміною умов праці. Тому позачергова атестація робочих місць за умовами праці проводиться обов’язково. Офіційне роз'яснення Міністерство юстиції України від 22 липня 2011 р.Порядок застосування списків виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах Держава гарантує право на пільгове пенсійне забезпечення працівникам, які працюють на роботах, пов'язаних із негативним впливом на здоров'я шкідливих виробничих факторів. Специфіка пільгового пенсійного забезпечення даної категорії громадян пов'язана із особливими умовами, характером та тривалістю роботи, наявністю і тривалістю спеціального трудового стажу, що дає їм право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.Безопасные условия труда – забота работодателяЗдоровье работников, работа без травм и профессиональных заболеваний - прямой показатель безопасных условий труда. Несмотря на ежегодную тенденцию к снижению производственного травматизма на предприятиях, учереждениях и в организациях Николаевской области уровень его остается все-таки высоким. А факты травмирования работников на производстве говорят о том, что не на всех предприятиях в полной мере обеспечивается право работника на безопасный труд. Так, за 6 месяцев 2011 года страховые несчастные случаи произошли на сорока девяти предприятиях, учреждениях и в организациях области, на шести из них зарегистрировано по два несчастных случая, а на государственном предприятии «Научно-производственный комплекс газотурбостроения (ГП НПКГ) «Зоря»-«Машпроект» - шесть несчастных случаев, связанных с производством. Зафиксированы также четыре случая профессиональных заболеваний (это предприятия ГП НПКГ «Зоря»-«Машпроект», ПАО «Вадан Ярдс Океан»).Зміни до законодавстваВерховна Рада внесла зміни, а 2 червня 2011 року Президент України підписав Закон України “Про внесення змін до статей 19 та 43 Закону України «Про охорону праці»:
“Для підприємств, незалежно від форм власності, або фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, витрати на охорону праці становлять не менше 0,5 відсотка від фонду оплати праці за попередній рік” (раніше – 0,5 відсотка від суми реалізованої продукції)
“Стаття 43. Штрафні санкції до юридичних та фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, посадових осіб та працівників За порушення законодавства про охорону праці та невиконання приписів (розпоряджень) посадових осіб органів виконавчої влади з нагляду за охороною праці юридичні та фізичні особи, які відповідно до законодавства використовують найману працю, притягаються органами виконавчої влади з нагляду за охороною праці до сплати штрафу в порядку, встановленому законодавством. Сплата штрафу не звільняє юридичну або фізичну особу, яка відповідно до законодавства використовує найману працю, від усунення виявлених порушень у визначені строки. Максимальний розмір штрафу не може перевищувати п’яти відсотків середньомісячного фонду заробітної плати за попередній рік юридичної чи фізичної особи, яка відповідно до законодавства використовує найману працю. За порушення вимог, передбачених частинами третьою і четвертою статті 19 цього Закону, юридична чи фізична особа, яка використовує найману працю, сплачує штраф із розрахунку 25 відсотків від різниці між розрахунковою мінімальною сумою витрат на охорону праці у звітному періоді та фактичною сумою цих витрат за такий період. Несплата або неповна сплата юридичними чи фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, штрафу тягне за собою нарахування пені на несплачену суму штрафу (його частини) з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла в період такої несплати, за кожен день прострочення. Кошти від застосування штрафних санкцій до юридичних чи фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю, посадових осіб і працівників, визначених цією статтею, зараховуються до Державного бюджету України. Притягнення до відповідальності посадових осіб і працівників за порушення законів та інших нормативно-правових актів з охорони праці здійснюється відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення”. Інформація щодо дитячих закладів оздоровлення та відпочинку Миколаївської області, які зацікавлені в реалізації дитячих путівок
|