Миколаївська обласна рада
професійних спілок

Нововведення при укладанні трудових договорів

1 січня п.р. набрав чинності Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці” від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ, яким внесено зміни, у тому числі, і до Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП України). Зокрема, ч. 3 ст 24 КЗпП України викладено у новій редакції, а ст. 241КЗпП України, яка передбачала реєстрацію трудового договору між працівником та фізичною особою, виключено.

При цьому, ч. 1 ст. 24 КЗпП України залишилася без змін, тобто додержання письмової форми є обов'язковим:

1) при організованому наборі працівників;

2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я;

3) при укладенні контракту;

4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;

5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (ст. 187 КЗпП України);

6) при укладенні трудового договору з фізичною особою;

7) в інших випадках, передбачених законодавством України.

З 1 січня 2015 року, відповідно до ч. 3 ст. 24 КЗпП України, працівник не може бути допущений до роботи без:

- укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу;

- повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Даний порядок до цього часу не затверджено, а також не визначено в якій формі та в який строк потрібно подати таке “повідомлення”.

Стосовно повідомлення про прийняття працівниа на роботу Державною фіскальною службою України листом від 29 січня 2015 року за             № 2627/7/99-99-17-03-01-17 було надано роз’яснення, в якому зазначалося, що оскільки на сьогодні відсутній порядок повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу, заповнення таблиці 5 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013р. № 454 (далі — Порядок), до прийняття відповідного порядку, вважається "повідомленням", яке подається у складі обов’язкової звітності за календарний місяць до територіальних органів фіскальної служби за основним місцем обліку платника з зазначенням трудових відносин з прийнятими працівниками.

Проте, повідомлення про прийняття працівниа на роботу, до прийняття відповідного порядку, може бути поданоі у довільній письмовій формі з доданням копії наказу (розпорядження) власника або уповноваженого ним органу та копії трудового договору, оформленого у письмовій формі відповідно до ч. 1 ст. 24 КЗпП України.

Законом України від 28 грудня 2014 року № 77-VIIІ посилено відповідальність за порушення вимог законодавства про працю.

Так, відповідно до ч. 2 ст. 265 КЗпП України (у новій редакції) юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) - у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (тобто 36540грн.). Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.

Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 41 КУпАП (у новій редакції) фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту)- тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб підприємців, які використовують найману працю, від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 8500 до 17000грн.).

Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого ч.3 ст. 41 КУпАП , за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, фізичних осіб - підприємців, які використовують найману працю, від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 17000 до 34000грн.).

Головний спеціаліст

з правової роботи облпрофради

Матвєєва Н.Є.

Оголошення

  1. ЗАПИТУЙТЕ — ВІДПОВІДАЄМО!

    Пропонуємо нові форми надання консультацій. Своє запитання Ви можете направити на адресу електронної пошти Миколаївської облпрофради: 

    orps@mksat.net


  2. Зверніть увагу!

    Оновлена інформація:

    Мінімальна зарплата, прожитковий мінімум, інші державні виплати

    (Розділ «Державні соціальні стандарти»)


  3. Фактичний розмір прожиткового мінімуму в цінах січня

    2022 року для працездатних осіб з урахуванням суми обов'язкових платежів склав

    6032 грн.

    (за даними Міністерства соціальної політики України).


Календар

< квітня 2024 >
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання