Постійно діючий семінар профактиву області

unnamed_07_07_2017.jpg

6 липня 2017 року Миколаївською облпрофрадою було проведено постійно діючий семінар профактиву на тему: «Субсидії на оплату комунальних послуг у 2017 році: як оформити та розрахувати». Учасниками заняття стали представники обласних галузевих та первинних профспілкових організацій.

 

Семінар відкривав голова облпрофради Юрій Толмачов, який зазначив, що держава головним механізмом захисту громадян від підвищення тарифів на комунальні послуги задекларувала житлові субсидії. За даними головного управління статистики в Миколаївській області у січні–квітні 2017 року субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначено 51,2 тис. домогосподарств. Кількість домогосподарств, які отримували субсидії у квітні 2017 року становила 177 тис. або 39,6% від загальної кількості домогосподарств області.Середній розмір призначеної субсидії на одне домогосподарство у квітні 2017р. становив 493 грн.Сума коштів, нарахованих організаціям, що надають житлово-комунальні послуги, у січні–квітні поточного року склала 824,9 млн.грн., перераховано їм – 511 млн.грн. (61,9% нарахованої суми). Проте зміна розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2017 року та зменшення норм споживання вплинули на механізм призначення субсидії, саме тому тема постійно-діючого семінару є на сьогодні дуже актуальною.

В роботі семінару прийняла участь Вікторія Кожанова, головний спеціаліст відділу соціальних виплат Управління соціальних виплат і компенсацій центрального району Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради. Вона проінформувала, що фахівці органів соціального захисту населення у своїй діяльності керуються двома основними документами: Постановою КМУ № 848 від 21.10.1995 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» зі змінами та Постановою КМУ № 409 від 06.08.2014 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" зі змінами.

Виступаюча підкреслила, що для призначення субсидії сукупний дохід  обчислюється, виходячи  з  доходів за попередні 4 квартали,  нарахованих  особам, які досягли 14-річного віку, станом  на початок періоду, за який враховуються доходи, без урахування податку з доходів фізичних осіб, відомості про які надаються  ДФС, Пенсійним фондом України, фондами  соціального страхування.

Якщо  в  особи, яка досягла 18-річного віку станом на початок періоду, за який  враховуються  доходи для призначення субсидії, відсутні  доходи,  для  розрахунку субсидії середньомісячний дохід такої  особи  визначається  на  рівні  двох  розмірів прожиткового мінімуму.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням  до  дати  закінчення  опалювального  сезону,  але не більше ніж на 12 місяців, і розраховується:

     на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня;

     на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня.

Після закінчення строку отримання  субсидії структурні підрозділи  з  питань  соціального  захисту  населення  самостійно здійснюють розрахунок субсидії   на   наступний період для домогосподарств,  які  отримували  субсидію у попередньому періоді. Наразі триває процес перепризначення субсидій на новий термін.

unnamed_1_07_07_2017.jpg

Під час виступу Вікторія Кожанова розвіяла окремі "міфи" про субсидії які розповсюджені серед громадян:

    Міф 1. Кажуть, що субсидію доведеться повертати, а її оформлення може перешкодити продажу квартири, будинку чи оформленню спадку!?

Насправді субсидія є безповоротною державною допомогою, а її отримання НЕ пов'язане і НЕ тягне за собою зміни власника житла.

     Міф 2. Кажуть, що субсидії не призначаються за наявності заборгованості за оплату комунальних послуг!?

Насправді заборгованість з комунальних послуг при первинному зверненні за субсидією НЕ впливає на оформлення допомоги. Однак держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги шляхом механізму розстрочки.

    Міф 3. Кажуть, що за помилки при заповненні Декларацій будуть штрафувати або навіть забирати субсидії!?

Насправді жодних штрафів за помилки в Деклараціях НЕ буде. Важливо не приховувати інформацію про свої доходи.

    Міф 4. Кажуть, що субсидія не призначається батькам-пенсіонерам, в помешканні яких зареєстровані повнолітні діти, які проживають в іншому місці!?

Насправді рішення комісії приймається з урахуванням документу, що підтверджує тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих. За відсутності документа – на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім'ї.

Подібних "міфів" існує набагато більше, необхідно звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення для отримання консультацій та правдивої інформації.

Любов Онищенко, заступник голови облпрофради, наголосила на необхідності ще раз передивитися колективні договори, за необхідності внести зміни до них та зареєструвати їх. Оскільки з 1 січня 2017 року показник мінімальної заробітної плати не застосовується як розрахункова величина у колективних договорах, за основу необхідно брати розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 1 січня календарного року  (у 2017 році це 1600грн.) і коригувати його коефіцієнтами. Виступаюча звернула увагу присутніх на те, що з 1 травня 2017 року змінився розмір прожиткового мінімуму, який складає на сьогодні 1684 грн. Проте мінімальний посадовий оклад залишається у розмірі 1600грн. Для підвищення заробітної плати пропонуємо підвищувати міжтарифні та міжпосадові коефіцієнти.

Жвава дискусія та чимало запитань свідчать про актуальність та зацікавленість в предметі обговорення. Профспілковий актив висловлює вдячність соціальному партнеру – Департаменту праці та соціального захисту населення Миколаївської міської ради за сприяння у проведенні заходу.

  

Відділ облпрофради з

соціально-економічних питань