Миколаївська обласна рада
професійних спілок

Оплата праці

Змінено критерії, за якими визначається періодичність проведення планових перевірок суб’єктів господарювання щодо додержання вимог законодавства про працю

    Періодичність проведення планових перевірок підприємств, установ, організацій органами державного нагляду (контролю) щодо додержання законодавства про працю залежить від того, до якого ступеня ризику від провадження господарської діяльності відносяться суб’єкти господарювання.

   Ступінь ризику – високий, середній або незначний – оцінюється за критеріями, визначеними Постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2010 р. № 1059 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб'єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)».

    Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2012 р. № 937, до критеріїв внесено зміни. Якщо раніше серед основних показників були чисельність працівників і додержання законодавства при звільненні працівників, то тепер першочергова увага звертається на наявність заборгованості із заробітної плати, частку працівників із зарплатою на рівні або менше мінімальної, а також відповідність фактичних показників підприємства (чисельності працівників, заробітної плати), по-перше, обсягам виробництва, по-друге, – поданій звітності.

   Також зменшено частоту проведення планових перевірок, пов'язаних з державним наглядом (контролем) у сфері додержання вимог законодавства про працю, суб’єктів господарювання з незначним ступенем ризику – тепер вони проводитимуться не частіше, ніж 1 раз на 5 років.

  Планові перевірки суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, як і раніше, проводитимуться не частіше ніж один раз на рік; із середнім ступенем ризику – не частіше ніж один раз на два роки.

 

Текст Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2010 р. № 1059 зі змінами див.

http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1059-2010-п

 

 


Виплата матеріальної допомоги на збиткових підприємствах

Чи мають право збиткові госпрозрахункові підприємства нараховувати та виплачувати працівникам матеріальну допомогу (на оздоровлення, у зв’язку з виходом на пенсію, на лікування та ін.) та за рахунок яких джерел? Що може бути підставою для таких виплат?

 

Чинним законодавством підприємствам надано право самостійно вирішувати питання щодо виплати одноразової допомоги (на оздоровлення під час надання щорічної відпустки, з виходом на пенсію. на лікування працівників тощо) з урахуванням їхніх фінансових можливостей та положень колективного договору.

Оскільки законодавчими актами не визначено порядку нарахування та розмірів виплати одноразової допомоги (на оздоровлення під час надання щорічної відпустки, з виходом на пенсію, на лікування працівників тощо) у небюджетній сфері, то її встановлення вирішується безпосередньо в колективному договорі або іншому локальному документі підприємства, установи, організації, зокрема, у відповідному положенні про її виплату.

У такому положенні може бути обумовлено випадки, в яких одноразові винагороди не виплачуються, наприклад за фінансових труднощів, збитковості виробництва, наявності заборгованості з виплати заробітної плати тощо.


(За роз’ясненнями фахівців Департаменту заробітної плати та умов праці Міністерства соціальної політики України)

Про щорічну додаткову відпустку за ненормований робочий день

Яка кількість годин має бути відпрацьована працівниками з ненормованим робочим днем понад нормальну тривалість робочого часу впродовж року для одержання додаткової відпустки?

Як визначається тривалість відпустки за ненормований робочий день?

Чи ведеться облік відпрацьованих понад норму годин?

 

Згідно з п.2 ст.8 Закону України «Про відпустки», працівникам з ненормованим робочим днем надається щорічна додаткова відпустка тривалістю до семи календарних днів згідно зі списками посад, робіт та професій, визначених колективним договором, угодою.


Детальніше...

Податкова соціальна пільга: хто має право, в якому розмірі, на підставі яких документів

(За матеріалами Державної податкової служби України)


Податкова соціальна пільга надається відповідно до ст. 169 Податкового кодексу України та застосовується до нарахованого місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем її нарахування.

Платник податку повинен подати роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги.

Податкова соціальна пільга починає застосовуватись до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Заява на застосування податкової пільги має подаватися на ім’я роботодавця і має містити:


Детальніше...

Оголошення

  1. ЗАПИТУЙТЕ — ВІДПОВІДАЄМО!

    Пропонуємо нові форми надання консультацій. Своє запитання Ви можете направити на адресу електронної пошти Миколаївської облпрофради: 

    orps@mksat.net


  2. В облпрофраді працює
    громадська приймальня з питань захисту прав споживачів.

    Консультації надаються спеціалістами інспекції з питань захисту прав споживачів в Миколаївській області безкоштовно кожного останнього четверга місяця

    з 15.00 до 17.00 у к.203 Будинку спілок вул. Лягіна, 2).


  3. Зверніть увагу!

    Оновлена інформація:

    Мінімальна зарплата, прожитковий мінімум, інші державні виплати

    (Розділ «Державні соціальні стандарти»)


  4. Фактичний розмір прожиткового мінімуму у цінах березня

    2018 року для працездатних осіб склав

       3322 грн.

    (за даними Міністерства соціальної політики України).


Календар

< квітня 2018 >
ПН ВТ СР ЧТ ПТ СБ НД
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання